תרמו לנו

12 שנה אנחנו פה בשבילכם, דואגים שתהיו מוכנים עם העבודה למחר. השרת יקר, אנא תרמו ביטקוין ועזרו לנו:

1K2z9uyxRHtvmuy6t3jVTdLBAu Tx7qnzrD 1K2z9uyxRHtvmuy6t3jVTdLBAuTx7qnzrD

פייסבוק
פרסומת

תעשייה ומנהל

עבודה בקורס: יסודות השיווק

“הסביבה השיווקית של ביה”ס לתואר שני במנהל עסקים, במכללה למנהל”
להלן תיאור הסביבה השיווקית בה נמצא כיום בית הספר למוסמכים במנהל עסקים במכללה למנהל: על פי מודל הסביבה השיווקית SWOT) ), ומודל PORTER לאיומים.

נקודות חוזק : S
1. בית הספר למוסמכים במנהל עסקים במכללה למנהל קיבל אישור מהמועצה להשכלה גבוהה. (המל”ג).
2. פתיחת הלימודים לתואר שני במנהל עסקים במכללה למנהל פתחה אפשרות לסטודנטים ולבוגרי המכללה למנהל (במנהל עסקים וגם בתחומים אחרים) המשך טבעי ללימודיהם.
3. תנאי הקבלה לתואר השני במכללה למנהל, דהיינו, ציון הקבלה המינימלי במבחן ה- GMAT, נמוכים משמעותית מדרישותיהם של המוסדות המתחרים (האוניברסיטאות).
4. מבנה המכללה, הציוד, הרמה והתוכן תואמים ומתקדמים בהתאם לקצב ההתקדמות של הטכנולוגיה ותנאי השוק החדשים.
5. למכללה למנהל יש תדמית טובה בשוק בכלל ובתחום מנהל העסקים בפרט. ומכאן שפתיחת בית ספר לתואר שני יהיה רציני ומעמיק כמו בית הספר לתואר הראשון.
6. יחס אישי לכל סטודנט.
7. מרצים טובים בעלי שם.
8. תכנית לימודים גמישה יותר מהאוניברסיטאות, פרקטית וקרובה למציאות.

נקודות חולשה W:
1. האישור שניתן מהמל”ג עדיין טרי ועלול להפחיד סטודנטים פוטנציאליים כי בית הספר
לתואר השני עדיין לא הוכיח את עצמו בשוק, ולא ידוע איזה מעמד יקבל מהשוק.
2. שכר הלימוד במכללה ובבית הספר לתואר שני במנהל עסקים כפול מזה שנהוג… המשך לקרוא

הכנה למתכונת במנהל

ארגון –
קבוצת אנשים הפועלת במשותף ובתיאום להשגת מטרה משותפת או אינטרסים אישיים
ובעלי משאבים להשגת המטרה של הארגון.

הארגון כשם פעולה מתאר את עבודת הארגון כחלק משלבי התהליך הניהולי
ואילו הארגון כשם עצם מתאר את הארגון כפריט, מקום עבודה.

מאפיינים לזיהוי ארגון:

א- קיימת תמיד חתירה מתמדת להשגת המטרות, כל פעילות בארגון מתבצעת על מנת להשיג את המטרות.
ב- מבנה פורמלי. לכל ארגון יש מבנה פורמלי המציג עליו את חלוקת העבודה, תפקידים, סמכויות, דרגים
ואחריותץ
ג- קשר עם הבסיבה החיצונית. לכל ארגון חיב להיות קשר עם הסביבה החיצונית שלו
ממנה הוא מביא את המשאבים להםפ הוא זקוק כמו: כוח אדם, חומרי גלם, לקוחות…
כל אלו נקראים גם (תשומות)
ד- הארגון מתוכנן מראש והתפתחותו צפויה מראש לפי שלבים כמו שהוכן מראש בתכנון.

חלוקת העבודה בארגון
——————
חלוקת העבודה בארגון נתונה לחלוקה במספר צורות אפשריות, והן:

חלוקת עבודה לפי בסיס מוצר –
חלוקת עבודה לפי בסיס מוצר נדרשת כאשר ארגון מייצר מספר סוגים של מוצרים.
החלוקה תתבצע לפי סוג מוצר למחלקותיחידות השונות בארגון
לדוגמא: ארגון המייצר מספר סוגי ממתקים לילדים יחלק את העבודה למספר יחידות יצור
כמו יחידה ליצור שוקולד, יחידה ליצור סוכריות ויחידה לייצור וופלים.

חלוקת עבודה לפי בסיס פונקציונלי
——————————-

חלוקת עבודה המתחלקת לפי פונקציות כגון: כספים, ניהול חשבונות,… המשך לקרוא

ערכים ואתיקה בארגון

——===###-ערכים ואתיקה בארגון-###===——
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

אתיקה בארגון – כללי התנהגות נכונה וראויה של אנשים
שעוסקים באותו תחום.

בכל מקצוע מסוגו בד”כ קיים קוד אתי המכיל סדרת כללי התנהגות
של מה לעשות ומה לא מבחינה מוסרית.
אלו הגבלות שבעל הארגון והעובדים גם כן לוקחי םעל עצמם.

ההגבלות הן בד”כ מעבר למה שכתוב בחוק מאחר והאתיקה עוסקת
בנושאים כמו: הגינות כלפי אחרים
יושר של עובדים ברמות שונות (שוב מעבר לחוק)
מניעת פרוטקציות
מניעת ניצול לרעה של ציוד בעבודה.

נונשא נוסף ומשמעותי שהאתיקה עוסקת בוא הוא:
שמירת זכויות ושמירה עליהם. הכוונה היא לזכויות של עובדים,
לקוחות, בעלי מניות, וכל הבא במגע עם הארגון.

דוגמא: עובד של ביטוח לאומי צריך להסבר לאזרח שמגיע אליו
את כל הזכויות שלו לקבלת תשלומים מביטוח לאומי גם אם זה
עלול להגדיל את הוצאות הביטוח הלאומי. אם הפקיד לא יציג בפניו
את כל מה שמגיע לו הוא שולל ממנו זכויות המגיעות שלו
(במקרה ספציפי זה גם עובר על חוק)

חשיבותה של האתיקה לארגון:
הדיעה המתקבלת לרוב היא
שארגון אשר מקפיד על כללי אתיקה ודואג לשמירת
קוד אתי חזק, יהיה ארגון יעיל יותר ומצליח יותר
משום שציבור הלקוחות יעריך אוו ובטווח הארוך זה ישתלם.
זה תורם ללקוחות נאמנים לאורך שנים.

דילמות אתיות העומדות בפני הארגון.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

א – יחס הארגון אל… המשך לקרוא

גישות הניהול המקובלות

חובב עמור

—————–גישות הניהול הקיימות במנהל —————–
**************************

()()()())()()()()()())()()())
|הגישה הביוקרטית של מקס ובר.|
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ביוקרטיה = שלטון המשרד.

מקס ובר ראה את המבנה הפורמלי של הארגון כבסיס לפעילות יעלה של הארגון.

מבנה פורמלי קובע בורה ברורה סמכות ואחריות של כל עובד.
מי כפוף למי, צינורות תקשורת, ללא התיחסות למבנה הבלתי פורמלי
ולעובד כאדם משום שלפי ובר ביצוע תפקיד באופן יעיל אינו תלוי
בקשרים האישיים ובגורם האנושי-חברתי אצל העובד.

מכאן ניתן להבין שלפי טענתו גם תחלופת עובדים בארגון
אינה משפיעה על העבודה משום שהיא מתנהלת לפי תקנון ונהלים לעבודה
הקבועים מראש מבלי אף סטיה מהישר.

המודל של ובר מכיר שישה עקרונות המהווים מבחינתו תנאים לניהול יעיל של הארגון, והם:

א – היררכיה:
————

לפי ובר הארגון בנוי בצורה של סולם היררכי עליו ממוקמים כל בעלי התפקידים בארגון
המיקום של עובד בסולם מראה על מעמדו בארגון. הסולם ההיררכי מראה באופן ברור מי כפוף למי
בארגון וזה גורם לסדר ומשמעת בעבודה.

ב – חלוקת עבודה:
—————-

חלוקת העבודה בארגון מתבצעת לפי תחומי התמחות של כל עובד
וככל שתידרש מומחיות גבוהה יותר כך מעמדו של בעל התפקיד בסולם ההיררכי של הארגון
יהיה גבוהה יותר.

ג – תקנון:
———-

לפי ובר חובה על כל ארגון להכין תקנון אשר יכיל כללי התנהגות כללי עבודה לפי… המשך לקרוא

צ\'אט
  • בני זונות
    שתקו ישרמוטות אני אזיין את אמא שלכם
    7 June 2017
  • בחור לעזרה
    ספורט
    2 April 2017
  • בחור בצרה!
    צריך להגיש עבודת בגרות עיונית בספורט בעוד יומיים!יש למישהו או מישהי? אשמח לעזרה
    26 March 2017
  • עזרה דחוףףף
    תקשיבו, אני בכיתה ז וגם אני קיבלתי להכין את העבודה הזו והכל כבר יש לי ואני לא מצליחה לחשוב מה המסר בסיפור! מישהו יודע אני אשמח שיגיד לי תודה
    25 March 2017
  • fairy tail
    hihi
    21 February 2017
  • boujee
    ey gurr lemme get yo numba
    15 February 2017
  • עידן
    שלום כולם אני עידן ואני עבודה על הספר הזה גה ספר מאוד מעניין שאנו לומדים עליו בבית הספר כל הכבוד למי שיצר את העמוד ותודה ממש הצלת אותי
    23 January 2017
  • דילדו
    דילדו
    24 December 2016
  • DRAGON LORE
    DRAGON LOREEEE
    21 December 2016
  • מה כפת לך
    מממממממממממממממ
    3 December 2016
Your Shout