פוסט: תרבות הצריכה

תרבות הצריכה היא התייחסות של האנשים כלפי המוצרים שהם קונים, האם הם קונים את מה שהם צריכים או את מה שהפרסומות מכתיבות להן לקנות.
תרבות הצריכה היא מצב שבו אנשים קונים לא בהכרח את המוצרים שהם צריכים, ובמקרים רבים הם קונים את המוצרים שלהם לצורך סימול “החיים הטובים”, מצב שבו למי שיש יותר רכוש וכסף יהנה מחיים טובים יותר. אנשים גם קונים בשביל הראווה, שאנשים יעריכו אותם יותר בגלל הרכוש שלהם.

העוצמה של האופנה ותחרות חברתית- לכל אורך ההיסטוריה כסף ורכוש היה קריטריון לקביעת ההיררכיה החברתית. אופנה נכנסה כיוצרת שוני בהיררכיה.
ברגע שיש אנשים שגרים בעיר, מקום מגוון בלבוש, יש מגוון לבחור מתוכו וכך רואים איך כל אחד בוחר, תוך חיקוי של קבוצות בד”כ את הקבוצות מעליהן.

אנשים קונים בגלל הפרסומות, הפרסומות מעצבות את הטעם של האנשים, פרסומות משפיעות על ההערכה העצמית.