פוסט: ספורט: ריצות למרחקים ארוכים

בריצות מסוג זה גורם המהירות הוא קטן מאד והדגש הוא על סיבולת. יש שינוי מסוים בסגנון הריצה: הרגל באה במגע עם הקרקע מן העקב ועד לבהונות, הגו זקוף כמעט לחלוטין ועבודת הידיים היא מזערית ונועדת בעיקר לשמירה על שיווי המשקל של הגוף. מכאן החשיבות של נעל מרופדת היטב. במרוצים על מסלול משתמשים בנעליים סמורות בה המסמרים צריכים להיות קטנים מאד והנעל מרופדת היטב בעקב ובכריות.

אחת הבעיות העיקריות באימון היא שמירב העבודה מתבצעת מחוץ למסלול, בכדי למנוע שעמום, אולם הריצה על משטחי הדרכים הקשים מהווה סכנה למפרקי הקרסול, הברכיים והירכיים ומכאן החשיבות הגדולה בנעליים מתאימות. כאן, שוב יש להיזהר מכניסה לקצב איטי מדי, שיהיה קשה לשנותו בתנאי התחרות. שינויים במשטחי הריצה יעזרו במניעת קצב קבוע כזה וכן חשוב מאד לעבוד עם שעון לקביעת זמנים למרחקים שונים. כל האימונים הטרום-עונתיים מתבססים על ריצות ארוכות עם קצת אימוני משחק מהירויות. בעונת התחרויות יש צורך להתאמן על המסלול ולערוך מספר אימוני הפוגות. בכדי לבסס את גורם הערכת הקצב לקראת המרוצים. ניסיון במרוצים הוא חשוב מאד וכל הגורמים שאמורים לגבי הרצים למרחקים בינוניים חשובים גם למרחקים ארוכים. אחת הבעיות העיקריות היא אובדן הקשר עם היריב כאשר מאפשרים לו להתרחק יותר מ4- מטרים. רצוי מאד לרוץ בדיוק מאחורי רץ אחר, דבר שעוזר בהרפיה, אך עדיין שומר על קצב טוב – בהנחה שהרץ שלפנים הוא באותה רמה ולא ירוץ מהר מדי, כך שלא תוכל לסיים את המרוץ.

אימוני הפוגות וקביעת זמנים למרחקים מסוימים במספר סדרות מסוים הם גורמים חשובים באימון למרחקים ארוכים. רצים למרחקים ארוכים הינם לעיתים קרובות אנשים האוהבים להיות לבד ותוכנית אימונים טובה יכולה לאפשר לאתלט לרוץ סדרות של מרחקים בסדרות של זמנים קבועים לבד או עם חבר. שינוי המסלול וסוג הקרקע הם חשובים לאימוני כושר גופני.