פוסט: כושר גופני

מדוע חשוב לקיים כושר גופני:

מהו כושר גופני?
כושר גופני היא היכולת לתפקד ביעילות בשגרת היום-יום.לכושר זה שלושה מרכיבים עיקריים:
סיבולת לב-ריאות- כושר אירובי, המשפר תפקוד מערכות הלב והריאות, היכולת להתמיד במאמץ גופני מתמשך.
כושר שרירי- כולל סיבולת, חוזק וכוח השריר. לביצוע תנועות גוף שונות ולמניעת ליקוין יציבה.
כושר תנועתי- גמישות, המאפשרת היקף תנועה רחב, הכולל מפרקים, שרירים, גידים ומיתרים.

לילדים הכושר הגופני חשוב מאוד מפני שהם כל הזמן מתפתחים ורצוי שהשרירים שלהם יהיו חזקים ושהילדים יגדלו באופן תקין , אך באותה מידה גם המבוגרים צריכים לשמור על כושר גופני טוב מכיוון שעם הגיל השרירים נהיים יותר חלשים עם לא עושים פעילות גופנית, וכאשר אתה בפעילות גופנית השרירים נשארים חזקים.
את הכושר הגופני ניתן לשלב על ידי משחק כגון: כדורגל, כדורסל, שחייה וכו’ כך שזה הופך את הכושר למהנה יותר, גם נפגשים עם אנשים וגם מחזקים את השרירים ואת סיבולת הלב הריאה.
ישנן כמה סיבות שבגללן חשוב לבצע כושר גופני, הראשונה לשיפור יכולת העמידה במאמץ גופני ולשיפור התפקוד בעבודה. השנייה, היא כדי לשפר את פעולת הלב וכלי הדם. השלישית, להפחתת גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם. הרביעית, לשיפור תפקוד מערכת הנשימה. לשיפור חילוף החומרים. החמישית, לשיפור יכולת התנועה במפרקים והרחבת היקפה. השישית, להגברת הסיכוי למניעת מחלות ניווניות וכאבים כמו כאב גב וכן למניעת מחלות מפרקים. השביעית, להגברת יכולת ההתאוששות ממחלות. השמינית, לשיפור ההרגשה, מצב הרוח והביטחון העצמי. התשיעית, הפעילות לשיפור הכושר הגופני יוצרת גם הזדמנות למפגשים חברתיים.
לסיכום ניתן ללמוד שגם אם לא אוהבים כושר גופני ניתן לשלב זאת בתוך משחק כמו כדורגל, כמה פעמים בשבוע אבל חשוב לקיים פעילות גופנית בכל דרך שהיא.