פוסט: תקציר-הארי פוטר וגביע האש

הסיפור מתחיל בחלום מפחיד שחולם הארי, הוא נבהל מהחלום אך לא מקדיש לו תשומת לב מיוחדת.
הארי נוסע לבית של חברו הטוב ביותר רון כדאי לשהות שם עד סוף חופשת הקיץ.בזמן שהותו שם הארי הרמיוני והויזלים הולכים למשחקי אליפות העולם בקווידיץ’, הארי צופה במשחקי הקווידיץ’ בהנאה רבה, אך בערב שאחרי המשחק מתחולל אסון, קבוצה של אוכלי מוות מהוללים הרס במחנה האוהלים שליד האיצטדיון שבו כולם שוהים.אחרי האסון הארי הרמיוני ומשפחת הוויזלים חוזרים הביתה בשלום.
כשהארי מגיע להוגוורטס הוא מגלה שהשנה בית הספר מארח את “טורניר הקסמים המושלש”,טורניר שבו ישתתפו 3 מתחרים מבתי ספר שונים באירופה. בנוסף לזה יש להם מורה חדש להתגוננות בפני כוחות האופל, המורה החדש היה הילאי לשעבר ולכן הוא מאוד פרנואיד.

הזמן חולף וכך הגיע היום שבו צריכים להגיע המתחרים מבתי הספר האחרים,כולם מתרגשים בציפייה לראות את התלמידים האחרים. הנבחרת של בובאטון מגיע בכרכרה מפוארת, ולעומת זאת נבחרת דורמשטרנג מופיע לפתע באגם, בספינה ענקית.מדורמשטרנג מגיע גם כוכב הקוידיץ’ ויקטור קרום, הופעתו של קרום גורמת לשמחה והתפעלות בקרב תלמידי הוגוורטס.
הארי רון והרמיוני אף הם מתרגשים מזה שקרום כאן בהוגוורטס.
טורניר הקסמים המשולש יועד לתמידים מעל גיל 17 בלבד, והתלימידים שרצו להשתתף יכלו לעשות זאת עד ליל כל הקדושים.בסעודת ליל כל הקדושים כל התלמידים כולל הארי ציפו במתח לראות מי ייצגו את בתי הספר, שלוש מתחרים היו אמורים להיבחר, וכך שלושת המתחרים נבחרים והם:ויקטור קרום שמייצג את דורמשטרנג, סדריק דיגורי שמייצג את הוגוורטס ופלר דלאקור שמייצגת את בובאטון.
אך דבר בלתי צפוי קרה, ומתחרה רביעי נבחר, והוא הארי פוטר. הארי מבולבל מאוד ותוהה איך נבחר,הרי הוא לא הגיש את מועמדתו בגלל שאפילו לא מלאו לו 17 שנים.
המתחרים היו צריכים לעמוד מול 3 משימות קשות ולקבל ניקוד על ביצועם.
במזל גדול הצליח הארי לגלות מהי המשימה הראשונה, והיא לגנוב מדרקון ענקי ביצה.הארי חושש מהמשימה, אך מצליח בה מאוד.
הלימודים נעשים יותר קשים להארי ולחבריו, ולהארי עוד יותר כיוון שצריך לפענח סוד שחבוי בביצה והוא צריך לגלות לו מהי המשימה השנייה, הארי מצליח לגלות את הסוד וכך גם מהי המשימה השנייה נודעה לפניו.הארי צריך לשחות בקרקעית האגם ולקחת משהו משם.הארי מנסה לחשוב על שיטות איך לשרוד מתחת למים.אך לא ממש מצליח,בבוקר המשימה הארי פוחד ובטוח שלא יצליח אך דובי הגמדון הבית עוזר להארי ונותן לו סוכריות שיצמיחו לו זימים. את המשימה השנייה הארי מצליח הכי טוב מכולם.רק משימה אחת נשארה לפניו נשארה והיא הכי קשה על,הארי ללמוד כשפים שיעזרו לו במשימה השלישית.מגיע יום המשימה השלישית והארי בטוח בעצמו מאוד, המשימה שלהם הייתה לעבור במבוך ולהגיע למרכז המבוך ולקחת את הגביע, הארי ושאר המתחרים מתחילים, הארי נתקל בהרבה יצורים אך הוא מצליח לנטרל אותם, הארי מגיע לאמצע המבוך יחד עם סדריק והם מחליטים לקחת את הגביע יחד ולהיות בתיקו, אך ברגע שיידם נוגעת בגביע הם מופיעים בבית קברות נטוש ואז הארי חש כאב חזק בצלקת,כשהארי מתאושש מהכאב הוא רואה שסדריק מת,ושכעת הוא כלוא בבית קברות יחד עם הלורד וולדמורט ומשרתיו, בטקס שערך אחד מעוזריו של וולדמורט מליחים להחזיר לוולדמורט את גופו. וולדמורט מזמין את הארי לדו קרב ונארי שיש לו מעט מאוד סיכוי באומץ רב מתנגד לוולדמורט ומצליח לקחת את גופתו של סדריק ולגעת בגביע כדי שיחזיר אותם חזרה.
כשהארי חוזר כולם מזועזעיים, כולם עצובים ממותו של סדריק, הארי מגלה שמודי, המורה להתגוננות האופל הוא בעצם סוכן סמוי של וולדמורט ושהוא זה שהכניס את הארי לטורניר. בסוף שנת הלימודים הארי מרגיש עצוב מאוד.הארי חוזר לדרסלים למשך הקיץ שבסופו ילך שוב להוגוורטס.