תרמו לנו

12 שנה אנחנו פה בשבילכם, דואגים שתהיו מוכנים עם העבודה למחר. השרת יקר, אנא תרמו ביטקוין ועזרו לנו:

1K2z9uyxRHtvmuy6t3jVTdLBAu Tx7qnzrD 1K2z9uyxRHtvmuy6t3jVTdLBAuTx7qnzrD

פייסבוק
פרסומת

שמש הכנסיה-למקרה שתתקלו בשאלות בספרות(התשובות יתאימו לתלמידי בן-גוריון , ראשון)

1. הנושא המרכזי בסיפור הוא עבודתו והצלחתו של אדוארד פורמן .

2. השלבים לסיפור הם :
שלב א’ : האקספוזיציה בסיפור ותיאור פרטים על פורמן- פסקה ראשונה(,,אותו יום אחר הצהריים…”) עד פסקה 10(,,שנעים לכומר כשמחמיאים לו על כישרונו זה”)

שלב ב’ : נק’ המפנה ובעיה סיפורית – פסקה 11 (,,הכומר נכנס ללשכה …”) עד פסקה 31(,,בלשכתו , קם מנהל הבנק ולחץ את ידו…”)

שלב ג’ :סיום הסיפור – פסקה 32 (,,מר פורמן , רציתי לשוחח אתך על הכסף שיש לך …”)עד פסקה 42 (,,הייתי שמש בכנסיית פטר הקדוש בכיכר נוויל “)

3. א. הדמויות בסיפור הם : אדוארד פורמן , מנהל הבנק , הכומר ופרנסי הכנסייה .

ב.*אדוארד פורמן : איש גבוהה פנים צהבהבים ,צנומים, כחוש , רציני ונותן כבוד , התמחה בתפקיד דוכסי, חונן טקסים, בעל ביטחון עצמי, אופיו היו ללא רבב , עקשן , הכיר בערך עצמו ולא הרשה “שירכבו עליו” , מקפיד על הזמנים-ממהר מסודר , בעל מזל , נועז-לוקח סיכונים , מחמיא , איש כהונה מהדור הישן , שנשא דרישתו בנחת בקול מתנגן .,איש סובלני ,מנומס ,מבצע את עבודתו על הצד הטוב.

מנהל הבנק : בעל כושר שכנוע , מופתע מאנשים שלא יודעים לקרוא , בטוח במה שהוא אומר.

הכומר : גבר אדום פנים ושופע מרץ , בגיל של שנות ה-40 , בוחש בכל קלחת , פעלתן , כישרון להחזקת תינוקות לאחר טקס טבילה , רברבן , אוהב לשמוע מחמאות , מדווח על כל דבר קטן מתוך הרגשת חובה

פרנסי הכנסייה : חביבים , אנשים קשישים , בעד הדעה שכל אדם צריך לדעת קרוא וכתוב , שואלים הרבה שאלות-חוקרים , מתעניינים .

ג-ד. הדמות הראשית היא אדוארד פרמן בגלל שיש עליו הכי הרבה תיאורים , הוא דמות עגולה –משתנה במלך הסיפור כלומר הוא היה שמש והתפטר ועכשיו הוא מנהל עסק של כמה חנויות של טבק ועיתונים , דרך מר פרמן נבנה העלילה כלומר הוא מעורב בכל מה שקורה בסיפור , מקדם את העלילה , עומד במרכז הסיפור.

4. נק’ המפנה בסיפור היא שמר פרמן היה שמש ולא ידע לקרוא ולכתוב , הציעו לו תנאי בקשר להמשך עבודתו בתור שמש והוא סירב ואז מאדם שלא צריך לשלם לקיסר בגלל היותו איש כמורה הפך להיות בעל רשת חנויות של טבק ועיתונים עשיר ומשלם מיסים .

5. א. משפט זה מהווה סיום סגור כלומר סיום שלא נגמר בדילמה אלא מקבל מהנה.

ב. המשפט הוא בעצם מתחיל בתדהמה של הבנקאי מזה שהוא התפלא שמר פרמן לא יודע לקרוא ולכתוב ((איש כל כך מצליח ועשיר) והוא בעצם אומר למר פרמן : תחשוב מה היה קורה אם היית יודע לקרוא אולי הייתי עוד יותר עשיר ומצליח

6. המסר שבחרתי הוא :
ה. להראות שלעיתים אדם יכול להצליח בחיים , למרות חוסר השכלתו , אם יש לו תכונות וכישורים מתאימים .
מכיוון שמר פרמן לא היה איש משכיל ולמרות שזלזלו בו פרנסי הכנסייה והכומר החדש היה לו את התכונות והכישורים המתאימים לפתוח עסק מצליח ולעשות הרבה כסף! אז ככה שהוא הראה לכולם שאפשר להצליח בחיים בעזרת תכונות וקישורים , גם אם אין השכלה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צ\'אט
  • iop
    afik is poop
    5 February 2020
  • iop
    meow
    4 February 2020
  • Adar fanty
    http://www.schoolsucks.co.il/יומן-מסע-קריאה-חוות-החיות/
    15 December 2019
  • גיא שחם
    הןכן
    11 October 2019
  • גיא שלם
    יחיייי
    11 October 2019
  • Maya
    Maya2011
    10 July 2019
  • Eden
    Edenyossef
    3 July 2019
  • אליעזר
    הזין שלי מגיע לי לחזה
    16 June 2019
  • יניב
    יש לי זין קטן בצורת ברווז
    16 June 2019
  • כוסית277
    גם אני!
    2 June 2019
Your Shout