פייסבוק
פרסומת

פסיכולוגיה

משחקי מחשב אלימים והשפעתם השלילית על ילדים

משחקי מחשב אלימים והשפעתם השלילית על ילדים.

ניתוח:

האלימות במשחקי המחשב היא חלק מתרבות כללית של חוסר מודעות לנזקים של פגיעה מוחית בראש. הילד המשחק במשחקי המחשב האלימים מושפע מכך ואינו מודע לסכנות הטמונות בדבר. הרבה סרטים ומשחקים אלימים מחדירה תחושות מטעות שפגיעות בראש הן דבר מובן ומקובל מאליו. גיבורי פעולה כמו ארלונד שוורצנגר או סילבסטר סטלונה יכולים לקבל עשרות חבטות בראש ולתפקד כאילו לא קרה כלום.

עוד דוגמא לכך היא הסרטים המצוירים ששם רוב האלימות מתרכזת בראש. ה"רעים" שבסרט המצויר חוטפים חבטות קשות בראש. רואים קצת כוכבים, וחוזרים לתפקד כרגיל.

במשחקי המחשב האלימים הילד המשחק בהם מזדהה עם הלוחם שבמשחק מפני שהוא יכול לשלוט בתנועותיו על ידי לחיצות על הקלידים. במשחק עצמו בדרך כלל הדמויות חוטפות מכות או נופלות מגבהים וחוזרות ישר למוטב כאילו לא קרה כלום. הדמויות במשחק יכולות לבצע תנועות וביצועי קארטה על אנושיים, ומכיוון שהילד מזדהה עם הדמות הוא יכול להיות מושפע מכך ולחשוב שהוא על אנושי.

לא כל משחקי המחשב הם אלימים ומשפיעים לרעה על ילדים. ישנם משחקי מחשב שמשפיעים לטובה ומפתחים את דרכי החשיבה של הילד. לדוגמא:

The Incredible Machine – במשחק זה נדרש הילד להרכיב מכונות מתוחכמות, לבנות, ליצור, לחשוב ולא לתפקד ככלי משחית שנבנה על נפילתו של היריב.

עוד דוגמא לכך הוא… המשך לקרוא

הקשר בין מידת הפתיחות ביחסי הורים- מתבגרים לבין מערכת היחסים הבינזוגית בגיל ההתב

. מערכת היחסים שבין המתבגר להוריו
כדי שהמתבגר יתפתח לא רק מבחינה פיזית אלא גם יהפוך לאדם מבוגר ויוכל לתפוס את מקומו בחברה, עליו להגיע בהדרגה לעצמאות ביחסיו עם ההורים. אחד המיתוסים השכיחים הקשורים לגיל ההתבגרות מתאר יחסים מאד מתוחים בין מתבגרים להוריהם. לגבי חלק מהמתבגרים זוהי מציאות, משום שככל שגוברת שאיפת המתבגר להפגין עצמאות כלפי הוריו כך הוא עלול להתרחק מהם ועלולים להיווצר משברים במערכת היחסים ביניהם. מנגד עומד מחקרו של סורנסון ( 1973 ) המראה כי 88% מהמתבגרים מכבדים את הוריהם ומסתדרים אתם לגמרי לא רע. ואכן, לעתים ניתן להיווכח כי בתחומים רבים ישנה מידה רבה של הסכמה בין המתבגר לבין הוריו. ( נוימאיר, 1992 וסולברג, 1995 ).

ההבדלים בין ההורים למתבגר מאופיינים יותר בסממנים חיצוניים כגון לבוש, תספורת, דרך דיבור וסוג מוסיקה אהובה, ולא באפיונים מהותיים יותר כגון השקפת עולם, דעות פוליטיות ועמדות חברתיות. הקונפורמיות לחברים מתבטאת יותר בסממנים חיצונים ולא נוגעת להחלטות משמעותיות, הקשורות למטרות בעתיד, לבחירת מסלול לימודים, מקצוע או מקום עבודה. בנושאים אלה נוהגים המתבגרים להתייעץ עם ההורים.
המתבגרים מבלים, אמנם, יותר עם קבוצת בני הגיל מאשר עם ההורים, אך השפעת ההורים עליהם איננה נופלת מהשפעת החברים, ואף עולה עליה. נכון שהקבוצה עוזרת למתבגרים להגדיר את עצמם ולהכיר את עצמם טוב יותר, אך היא… המשך לקרוא

משבר אמצע החיים

מבוא

בחירת העבודה עם סיום הקורס בפסיכולוגיה התפתחותית מלווה הייתה בהתלבטות

מסוימת. מצד אחד, נמשכתי, לעסוק, בנושא גיל ההתבגרות, תחום שאני מצוי בו. יש לי

מטען של ידע בלתי מבוטל וזה היה מקל עלי בגיבושה, של עבודה עשירה ומגוונת.

מצד שני חוויתי ברמה אישית את משבר אמצע החיים באופן מאוד משמעותי והערכתי,

שחוויה אישית כה עמוקה תיתן ממד מיוחד לעבודתי.

לאחר, שקראתי קטעים רבים מספרה של גייל שיהי "מעברים". מאוד התרשמתי הן מהמידע

הפסיכולוגי המעניין, אך בעיקר מהתיאורים החוויתיים המרגשים. הייתי מרותק לתופעה

לטיבו המאוד דומה למשבר אותו עברתי על בשרי. היה לי ברור מעל לכול ספק שזאת

העבודה ,שארצה לעסוק בה.

ספרה של גייל שיהי "מעברים" היה המקור העיקרי לעבודה זו. לא רק, שהמידע שלה

המובא בחלק השישי" עשור השעה האחרונה" וגם בפרקים אחרים, הוא עשיר ומלא

תוכן עניני. גם ההיבט החוויתי הרגשי היה טעון מאוד וסייע לי רבות בגיבוש וניסוח

העבודה. ספרים נוספים, שנעזרתי בהם הם: ספרו של קארל יונג "הפסיכולוגיה של הלוא

מודע" נעזרתי, בספר זה כדי לגבש רעיון שהבאתי אותו תחת כותרת " פתרון המשבר"

הארות חשובות בתורתו של פרויד, על יצר החיים ויצר המוות, המובאים בספר מבוא

לפסיכולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה הדריכו אותי בגיבוש רעיון, שנראה לי חשוב

והתאים, לסדר ההגיוני, של הדברים, כך אני… המשך לקרוא

יחס לחולי נפש

מבוא/נושא העבודה:

עבודה זו מודדת את עמדותיו של הציבור הכללי מול עמדותיהם של העובדים בתחום בריאות הנפש בישראל כלפי חולים/ מחלות נפש.
אנו נבדוק שאת באמצעות שאלון שנחלק לעובדים ולציבור ובהתאם לתשובות של השנים נגיע למסקנה מי מבין ומקבל יותר את חולי הנפש וכיצד הם מתחיסים למחלות ולחולי הנפש.

המשתנים:
נושא תלוי=חולי נפש.
נושא בלתי תלוי= יחס החברה.

*הנושא התלוי מתחלק לשני חלקים משניים כלומר החברה= העובדים בתחום בריאות הנפש, לעומת הציבור.

השערת המחקר:
יהיו הבדלים בין דעותיהם של עובדים בתחום בריאות הנפש לבין הציבור הכללי לגבי חולים במחלות נפש, שהעובדים יהיו יותר ליברלים מהציבור.

הגדרת משתנים:

חברה= התאגדות של בני אדם בעלי מטרות מוגבלות. שבחתירתם לקראת מטרות אלו הם עושים הסדרים ארגוניים מסוימים.
המונח חברה משמשלציון יחידות גדולות, כגון, אומות, ואפילו לגבי היחידה הכוללת ביותר, האנושות.
יחסי החברה: גיאוגר זימל אמר כי "חברה" ישניה " בכל אשר שם נוצרת השפעת הגומלין בין יחדים אחדים", מתוך יצרים או תכליות מסויימים.
כמו טארד שקובע גם וא כי כל יחידה חברתית עשויה להיות בעלת דרגות שונות מאוד, בהתאם לסוג השפעת הגומלין והדיקותה. גם יוג'ן דיפריל פיתח תורת יחסים חברתיים, לפיה קיים יחס חברתי בין שני יחדים, במידה שקיומו או פעולותיו של האחד משפיעים על מעשיו ומצביו הנפשיים של האחר. המקרה הנורמלי הוא… המשך לקרוא

פסיכולוגיה התפתחותית-התיאוריה הפסיכוסקסואלית (שלבים)

התיאוריה ההתפתחותית של פרויד
מושגים מרכזיים:
אזור ארוגני:האיבר הגופני הגורם לסיפוק בשלב החיים הנתון.
שלב 1:אורלי- 0-1 אזור ארוגני: פה מאפיינים:שני תת שלבים:
1.מציצה אוראלית-מין.
2.נשיכה אוראלית-תוקפנות.
התינוק פועל על פי הדחפים שלו
והעיקרון המנחה הוא:עקרון
ההנאה והכאב.
מבנה אישיות קיים:הסתמי. קיבעון:טיפוס אוראלי-עסוק עם הפה.
הפרעות אכילה,לעיסת מסטיקים,
עישון.
פנימי-טיפוס שיודע להתבטא טוב
אדם תלותי,פסיבי או אדם וכחן,תוקפני.
שלב 2:אנלי 2-3 אזור ארוגני:אנוס-פי-הטבעת מאפיינים:ענייני ניקיון,עשיית צרכים במקום.
סדר וניקיון.דחיית סיפוק דחפים.
התפתחות האני-עקרון המציאות. קיבעון:טיפוס אנאלי:פסיבי:מאוד דייקן,מסור,נקי.כל כך מסודר
עד אי-נוחות. אגרסיבי-מבולגן,מרד בגלל קיבעון של ההורים

כשהיה בשלב הזה.
שלב 3:פאלי 3-6 אזור ארוגני:פאלוס-איבר המין גברי מאפיינים: מין,הבדלים בין המינים,לידה.
תסביך אדיפוס:התעסקות של הילדים
עם האמא.(אצל בנים משיכה לא מודעת
של הבן לאימו)פתרון התסביך-התגבשות
האני העליון.בנות-תסביך אלקטרה:משיכה
לאב,האמא מתחרה. קיבעון: טיפוס אדיפאלי:אדם שלא יכול לבסס קשר וצריך
כל הזמן להראות לעצמו שהוא נחשק.(מין)
גברים שמשקיעים המון בעבודה,חשוב להם עמדות
גבוהות.שאיפות גבוהות.אישה:פתיינית,פלרטטנית,
משתמשת במיניות שלה
שלב 4:חביון 6-12 אזור ארוגני:אין אזור ארוגני מאפיינים:המיניות יורדת.הישגים לימודיים,הסתגלות
חברתית הסתגלות למסגרת.פרויד קורא לשלב
זה השלב ההומוסקסואלי נקרא ככה בגלל
ההתחברות של בנות עם בנות ובנים עם בנים. קיבעון: אין קיבעון כי אין אזור ארוגני.
שלב 5:גניטאלי 12-ואילך אזור ארוגני:אברי המין מאפיינים:האני העליון שולל קיום יחסים.אחרי החביון
בשלב זה פורצת המיניות.תסביך אדיפוס שני שמודחק מאוד… המשך לקרוא
צ\'אט
  • בני זונות
    שתקו ישרמוטות אני אזיין את אמא שלכם
    7 June 2017
  • בחור לעזרה
    ספורט
    2 April 2017
  • בחור בצרה!
    צריך להגיש עבודת בגרות עיונית בספורט בעוד יומיים!יש למישהו או מישהי? אשמח לעזרה
    26 March 2017
  • עזרה דחוףףף
    תקשיבו, אני בכיתה ז וגם אני קיבלתי להכין את העבודה הזו והכל כבר יש לי ואני לא מצליחה לחשוב מה המסר בסיפור! מישהו יודע אני אשמח שיגיד לי תודה
    25 March 2017
  • fairy tail
    hihi
    21 February 2017
  • boujee
    ey gurr lemme get yo numba
    15 February 2017
  • עידן
    שלום כולם אני עידן ואני עבודה על הספר הזה גה ספר מאוד מעניין שאנו לומדים עליו בבית הספר כל הכבוד למי שיצר את העמוד ותודה ממש הצלת אותי
    23 January 2017
  • דילדו
    דילדו
    24 December 2016
  • DRAGON LORE
    DRAGON LOREEEE
    21 December 2016
  • מה כפת לך
    מממממממממממממממ
    3 December 2016
Your Shout