תרמו לנו

12 שנה אנחנו פה בשבילכם, דואגים שתהיו מוכנים עם העבודה למחר. השרת יקר, אנא תרמו ביטקוין ועזרו לנו:

1K2z9uyxRHtvmuy6t3jVTdLBAu Tx7qnzrD 1K2z9uyxRHtvmuy6t3jVTdLBAuTx7qnzrD

פייסבוק
פרסומת

ספרות

חצוצרה בוואדי

פרטים על המחבר

סמי מיכאל – נולד בשנת 1926 בבגדד, עיראק. הוא אחד מהסופרים הישראלים המוצלחים ביותר. כבר בגיל צעיר היה פעיל במחתרת השמאלנית בעיראק. ב 1948 נאלץ לברוח מעיראק ומשם המשיך להילחם בשליטיה של עיראק. ב 1949 למד פסיכולוגיה וספרות עברית באוניברסיטת חיפה. בכתיבתו הריאליסטית מראה מיכאל מודעות סוציאליסטית גבוהה ועוסק ביחסים בין העדות ובין הערבים ליהודים בא”י.
סמי מיכאל על הספר : “אני, כמו אלכס, גרתי כזנה וחצי בוואדי ניסנס ב1952. נדמה לי שהייתי היהודי היחיד בשכונה הערבית הזאת ואח”כ עברתי לשכונה אחרת על הכרמל, אבל שמרתי על הקשרים ההדוקים שנרקמו בזמן שעבדתי וגרתי באותו הוואדי. יש לי עדיין סנטימנטים לוואדי הזה. אני נושא בתוכי את שתי הזהויות, הערבית והיהודית, שתי שפות, שתי תרבויות. הבעיה של החברה הישראלית שכאשר היא באה להתמודד עם הדמות של עולה חדש היא רואה אותו תמיד קטן יותר, מתגמד מרוב בושה וצניעות. בחצוצרה של אלכס יש את הצליל של הגעגועים שלעולם לא יתממשו געגועים לעולם של ילדות ונעורים שאבד ואיננו “
בין ספריו הידועים : “שווים ושווים יותר” , “סופה בין הדקלים” , “חסות” , “ויקטוריה” . קיבל פרסים חשובים רבים על פועלו ביניהם דוקטור כבוד משלוש אוניברסיטאות חשובות בישראל, פרס קונל, פרס אקו”ם, פרס עם עובד ועוד.. אחדים מספריו אף עובדו להצגות… המשך לקרוא

סיכום על גלילה רון פדר

סיכום גלילה רון פדר, עמית

אחת היוצרות המקובלות ביותר בספרות הילדים בארץ, נולדה וגדלה בחיפה, למדה ספרות ומקרא באוניברסיטה העברית בירושלים. בשנים 1975 – 1973 ערכה את ירחון הטבע לילדים “פשוש”, פרסמה ספורים בהמשכים בכתבי עת לילדים והחלה להוציא לאור ספריה. מן הראשונים שבהם היו ילדי השכונה במחתרת ( 1971 ), והסדרה בת עשרת הספרים “ילדים אלמונים”. הסדרה פותחת בסיפורו של ה”סליק במעמקי המערה ( 1972 ) ומסיימת ב”קמה מדינת ישראל” ( 1978 ). את ספרה “המורד” כתבה על חייו של אברהם שטרן. לאחר מכן על רקע מלחמת יום הכיפורים כתבה את “השלושה שלא נטשו”. במשך שבע שנים שמשה גלילה רון פדר אם לילדים ממשפחות הרוסות, ועליהם כתבה את “אל עצמי” ( 1976 ), יומנו של ציון, אחד הילדים הללו. הספרים על ציון וחבריו היו לסדרה: “מכתבים לבתיה” ( 1977 ), “ילד חוץ” (1978 ), “חבורת רחוב” ( 1979 ), “כבוד עצמי” (1980 ) , ועוד. סדרות ספרים אחרות שכתבה גלילה רון פדר עמית הן “ג’ינג’י” ( 1980 – 1993). היא חיברה גם סדרות ביוגרפיות על אנשי מדע דגולים, על חיי זאב ז’בוטינסקי ועל משה דיין. ספרה “בחינת בגרות”(1982) עובד לסרט קולנוע. בסוף שנות השמונים וראשית שנות התשעים נכתב הספר “אלכס כבר לא עולה חדש”(1990), ואחר שבה גלילה רון פדר… המשך לקרוא

יום נפלא לדגי הבננה-סלינג’ר

1.
מאפייני השיחה בין מוריאל לאימה הם:
א.שימוש בקלישאות- מוריאל ואימה משתמשות בקלישאות , דבר העוזר להם לבטא את רגשותיהן.
“חשבתי שאני מתה מרוב דאגה”, “האנשים השנה איומים”

ב. השיחה בניהן היא שיחה קטועה. כאשר אחת מדברת השנייה לא נותנת לה לסיים משפט וקוטעת אותה
“אם אומר לך את ה-“, “שמתי אותה בדיוק-“, הבטחת לי בהן-“

ג. ערבוב דברים חשובים עם נושאים טפלים- נושא חשוב כמו מצבו הנפשי של סימור עם נושאטפל כמו השיחה על המעיל של מוריאל, על שמלת הערב הירוקה.

ד.קיימות חזרות רבות על משפטים שכבר נאמרו. כמו שאלת האם שחוזרת פעמים רבות “הכל בסדר אצלך, מוריאל?” וגם תגובת האם “זה נורא” על העור השרוף של מוריאל ומצבו של סימור.
מאפיין נוסף- בנוסף לשימוש בקלישאות קיים גם השימוש בסלנג. לדוגמא כאשר מוריאל עונה לאימה “אני לא אבוא, אז נא להרגע”. בסלנג משתמשת מוריאל וזה מדגש את פער הגילאים, מוריאל, הבת, שצעירה יותר מאימה, סביר כי היא זאת שתשתמש בסלנג.
בנוסף לכך מוריאל משתמשת בחוצפה רבה, עונה תשובות שיטחיות ומזלזלות.


הפרכת מאפיין- לדעתנו המאפיין שטוען כי המשוחחות מערבבות בין עיקר לטפל אינו נכון מפני שרוב השיחה מתנהלת בנושאים החשובים, כמו מצבו של סימור, ואילו החלק שבהן הן מדברות על נושאים לא חשובים לכאורה, משתלב מדי פעם בהקשר למצבו הנפשי… המשך לקרוא

אנטיגונה

אנטיגונה

1. הגיבור הטרגי

הדמות הטרגית ברוב הטרגדיות היא בד”כ דמות אצילית, בעלת כבוד ומעמד גבוהים ובעלת תכונות אנושיות ואף לעתים מסמלת את האנושות כולה. היא נתקלת במצבים קשים, טועה, סובלת, מגלה את טעותה ולבסוף זוכה להבנה עמוקה של אותה טעות.
הדמות עומדת בפני בעיה שנויה במחלוקת שלעתים היא איננה מודעת אליה תחילה אך דרך הגורל התופס חלק מרכזי בכל טרגדיה היא מוצאת את עצמה במצב שבו היא מבינה את טעותה על כל השלכותיה ולרוב בסיום מכה על חטא.
כבכל טרגדיה קיים מאבק בין שני כוחות צודקים אשר יוצר ויכוח שהשלכותיו יהיו תוצרים של הגורל ושל שגיאה של אחת הדמויות, היא הדמות הטרגית, אשר תוביל לסוף הטרגי.
לפי מקורות שהשתמשנו בהם מצאנו כי דמות טרגית ניתן לזהות לפי תהליך מסוים שעוברת הדמות לאורך העלילה המורכב ממספר שלבים:


1. המעשה המביש – השלב שבו הדמות מבצעת מעשה שישפיע באופן דרמטי על המשך העלילה ויתחיל את השרשרת שבסופה השיא הטרגי.
2. הסבל – הדמות הטרגית עוברת סבל רב לאורך המחזה כאשר השיא הוא בסופו.
3. הידיעה – השלב שבו הדמות הטרגית מבינה כי מעשיה שגויים וכי עליה לתקנם.
4. האישור המחודש – השלב הסופי שבו סבלה של הדמות מגיעה לשיאו, כאשר היא רואה את תוצאות מעשיה במלוא עצמתם ומבינה איזה עוול גרמה… המשך לקרוא

המחזה – אנטיגונה

עבודה על הטרגדיה אנטיגונה:

1. הגיבור הטרגי

הדמות הטרגית ברוב הטרגדיות היא בד”כ דמות אצילית, בעלת כבוד ומעמד גבוהים ובעלת תכונות אנושיות ואף לעתים מסמלת את האנושות כולה. היא נתקלת במצבים קשים, טועה, סובלת, מגלה את טעותה ולבסוף זוכה להבנה עמוקה של אותה טעות.
הדמות עומדת בפני בעיה שנויה במחלוקת שלעתים היא איננה מודעת אליה תחילה אך דרך הגורל התופס חלק מרכזי בכל טרגדיה היא מוצאת את עצמה במצב שבו היא מבינה את טעותה על כל השלכותיה ולרוב בסיום מכה על חטא.
כבכל טרגדיה קיים מאבק בין שני כוחות צודקים אשר יוצר ויכוח שהשלכותיו יהיו תוצרים של הגורל ושל שגיאה של אחת הדמויות, היא הדמות הטרגית, אשר תוביל לסוף הטרגי.
לפי מקורות שהשתמשנו בהם מצאנו כי דמות טרגית ניתן לזהות לפי תהליך מסוים שעוברת הדמות לאורך העלילה המורכב ממספר שלבים:


1. המעשה המביש – השלב שבו הדמות מבצעת מעשה שישפיע באופן דרמטי על המשך העלילה ויתחיל את השרשרת שבסופה השיא הטרגי.
2. הסבל – הדמות הטרגית עוברת סבל רב לאורך המחזה כאשר השיא הוא בסופו.
3. הידיעה – השלב שבו הדמות הטרגית מבינה כי מעשיה שגויים וכי עליה לתקנם.
4. האישור המחודש – השלב הסופי שבו סבלה של הדמות מגיעה לשיאו, כאשר היא רואה את תוצאות מעשיה במלוא עצמתם ומבינה… המשך לקרוא
צ\'אט
  • אליעזר
    הזין שלי מגיע לי לחזה
    16 June 2019
  • יניב
    יש לי זין קטן בצורת ברווז
    16 June 2019
  • כוסית277
    גם אני!
    2 June 2019
  • דומיניק
    אני יכול למצוץ לעצמי את הבולבול
    1 June 2019
  • Daniel
    Daniellllllll
    29 April 2019
  • דני
    אפיון דמות נורי מהספר סופה בין הדקלים
    17 April 2019
  • Lihiuat
    Lliihhggf
    15 April 2019
  • דני
    אפיון דמות נורי מהספר סופה בין הדקלים
    11 April 2019
  • דני
    אפיון דמות נורי מהספר סופה בין הדקלים
    11 April 2019
  • דני
    ofekbakshi502@gmail.com
    11 April 2019
Your Shout