sdagasdgdfsgdfgs
הגדרות:
אלימות – תוקפנות, מעשים בכוח הזרוע.
אלימות במשפחה – שימוש בכוח פיזי, מיני ופסיכולוגי, לא לגיטימי, בין בני משפחה.
אלימות במשפחה לובשת פנים רבות. החל באלימות מילולית, כלכלית, מינית וכלה באלימות פיזית. מקללה, איום או צעקה ועד לדקירה או ירייה. אלימות במשפחה הנה בעיה חמורה אשר מסתיימת לעתים במוות או בפציעה פיזית קשה.
אלימות במשפחה איננה תופעה המצטמצמת להיבט האישי והבין – אישי אלא שמדובר בתופעה חברתית – ציבורית רחבת הקף, קשה ומורכבת לפתרון, שלה השלכות על תחומי חיים רבים. ככזאת הגישה התאורטית שעומדת כיום בבסיס ההתערבות הנה הגישה האקולוגית שמניחה שיש להתמודד עם הבעיה החל מהרמה האישית, הבין – אישית, המשפחתית, רמת אנשי המקצוע והמוסדות המתערבים, הרמה החוקית ענישתית והרמה החברתית הרחבה.
זיהוי סוגי האלימות:
אלימות פיזית – תקיפה פיזית, החל בחבלות וכלה ברצח.
אלימות נפשית – יכולה לבוא לידי ביטוי בהתעללות מילולית, הטרדות, התנהגות רכושנית, בידוד האישה מחברים וממשפחה, השמדה של רכוש אישי ועוד. התנהגות זו משרה תחושה של פחד תמידי על האישה. השפלה נפשית היא לעתים הכואבת מכול והיא משאירה צלקות נפשיות המקשות בהמשך על התפקוד היום יומי.
אלימות כלכלית – המתבטאת במניעת גישה למשאבים כספיים, שליטה על כל המקורות הכספיים והקצבת כסף על פי ראות עיניו של בן הזוג, זוהי התנהגות… המשך לקרוא
בחיבור זה כתוב על:
•מהי אלימות?
•למה מתנהגים באלימות?
•האם אלימות עוברת מאב לבן?
•האם אלימות היא כוח או חולשה ולמה היא גורמת?
אלימות משתיקה לא פותרת:
אלימות היא- תוקפנות, התנהגות בכוח הזרוע.
אלימות יכולה להיות מילולית וגם פיזית, אלימות היא צורת התנהגות שהמטרה שלה להשפיע על הצד השני או להשיג דברים.
אלימות משתיקה היא לרוב אלימות שנובעת מכעס ,עצבנות ולרוב מאנשים שאין להם כלים אחרים לפתור בעיות. והיא משתיקה כי היא לא מאפשרת לאנשים לדבר אחד עם השני ולפתור בעיות.
לדוגמא: לפני חודש בערך, באשדוד, בעל רצח את אשתו והתאבד והילדים נשארו לבד. כל זה… המשך לקרוא
מצד אחד, התשובה נראית ברורה, לתת לגיטימציה להרג שכזה? בטח שלא, ובישראל, הרי זה כל כך לא מתאים לנו כעם שכל כך חם ומפרגן. לתת להיתר שכזה צידוק חוקי זה כמו לתת לרצח צידוק כזה. לא הגיוני שהמדינה לא תאסור רצח, ולא סתם רצח, אלא רצח שבו לקורבן לא ניתנת אפילו הזכות להגן על עצמו, על חייו, להגיד משהו להגנתו. כן, אולי גם לו יש משהו להגיד, סך הכל זה גם העתיד שלו ולא רק של האם, בעצם זה יותר הגורל שלו משלה, חייה של הנערה תלויים בהפלה רק באופיים אך החיים שלו תלויים בהפלה במלוא מובן המילה, בשבילו זה ממש עניין של חיים ומוות. אין אנו יכולים לשחק אלוהים ולהחליט מי יבוא לעולם ומי לא. זהו שינוי באיזון הטבעי הכל-כך עדין של כדור הארץ. אבל נעזוב את המוסריות לרגע, שכן אפשר "ללעוס" נושא זה לעד, ונצא מנקודת הנחה שאיסור כזה הוא מוסרי, זה לא הופך את ההפלה… המשך לקרוא
התוצאות שרוצים להשיג בדרך זו היא להביא את הנוער לפתח גם מחשבה שונה
ולתת פתרון לבעיות קונקרטיות תוך כדי התעלמות מאפשרות האלימות כאופציה של
פתרון. וגם להביא אותם לראות את האבסורדיות שבמצבים ו"איך אנחנו נראים" כאשר
אנו פותרים קונפליקטים באלימות.
נשתמש בגישה הקוגניטיבית שטוענת כי ההתייחסות לפלט ולקלט בתהליך הלמידה אינו
מספיק וכי יש להתייחס למה שקורה בתוך מוחנו, אותה "קופסה שחורה". לדוגמא: על פי
תאורית הגשטלט הלמידה הוא תהליך של שינוי בתפיסתנו שיכול, אך לא בהכרח, יביא
לשינוי בהתנהגותנו.
על פי תאורית הגשטלט, מאפייני למידת התובנה מורכבים מארבעה שלבים:
1. מטרה.
2. חשיבה מאומצת.
3. הפתרון "צץ" בפתאומיות.
4. ביצוע הפתרון מיד וללא בעיות.
על מנת שתהליך למידה יפעל על ידי חשיבה מאומצת של הנוער, ביום העיון תועבר
משימה בין הכיתות, להכין סרטון קצר בנושא ולפתור אותו. כך שהנוער… המשך לקרוא