פייסבוק
פרסומת

חינוך

dsfdsf

sdagasdgdfsgdfgs

אלימות במשפחה

אלימות במשפחה – מבוא

הגדרות:

אלימות – תוקפנות, מעשים בכוח הזרוע.

אלימות במשפחה – שימוש בכוח פיזי, מיני ופסיכולוגי, לא לגיטימי, בין בני משפחה.

אלימות במשפחה לובשת פנים רבות. החל באלימות מילולית, כלכלית, מינית וכלה באלימות פיזית. מקללה, איום או צעקה ועד לדקירה או ירייה. אלימות במשפחה הנה בעיה חמורה אשר מסתיימת לעתים במוות או בפציעה פיזית קשה.

אלימות במשפחה איננה תופעה המצטמצמת להיבט האישי והבין – אישי אלא שמדובר בתופעה חברתית – ציבורית רחבת הקף, קשה ומורכבת לפתרון, שלה השלכות על תחומי חיים רבים. ככזאת הגישה התאורטית שעומדת כיום בבסיס ההתערבות הנה הגישה האקולוגית שמניחה שיש להתמודד עם הבעיה החל מהרמה האישית, הבין – אישית, המשפחתית, רמת אנשי המקצוע והמוסדות המתערבים, הרמה החוקית ענישתית והרמה החברתית הרחבה.

זיהוי סוגי האלימות:

אלימות פיזית – תקיפה פיזית, החל בחבלות וכלה ברצח.

אלימות נפשית – יכולה לבוא לידי ביטוי בהתעללות מילולית, הטרדות, התנהגות רכושנית, בידוד האישה מחברים וממשפחה, השמדה של רכוש אישי ועוד. התנהגות זו משרה תחושה של פחד תמידי על האישה. השפלה נפשית היא לעתים הכואבת מכול והיא משאירה צלקות נפשיות המקשות בהמשך על התפקוד היום יומי.

אלימות כלכלית – המתבטאת במניעת גישה למשאבים כספיים, שליטה על כל המקורות הכספיים והקצבת כסף על פי ראות עיניו של בן הזוג, זוהי התנהגות… המשך לקרוא

אלימות

אלימות משתיקה, לא פותרת!
הקדמה:

בחיבור זה כתוב על:
•מהי אלימות?
•למה מתנהגים באלימות?
•האם אלימות עוברת מאב לבן?
•האם אלימות היא כוח או חולשה ולמה היא גורמת?

אלימות משתיקה לא פותרת:

אלימות היא- תוקפנות, התנהגות בכוח הזרוע.
אלימות יכולה להיות מילולית וגם פיזית, אלימות היא צורת התנהגות שהמטרה שלה להשפיע על הצד השני או להשיג דברים.
אלימות משתיקה היא לרוב אלימות שנובעת מכעס ,עצבנות ולרוב מאנשים שאין להם כלים אחרים לפתור בעיות. והיא משתיקה כי היא לא מאפשרת לאנשים לדבר אחד עם השני ולפתור בעיות.


למשל נשים מוכות, הבעלים רבים ,מתעצבנים, ואומרים לנשותיהם משהו.
הנשים מקבלות את הקללה חושבות שהן באמת מכוערות או מטומטמות ושותקות.
לפעמים האלימות גוברת והופכת להיות פיזית, למשל שהבעל מכה את האישה, ואפילו אולי הורג או פוצע.
האלימות של הבעלים יכולה להיות גם כלפי הילדים , וכך הילדים לומדים מהאבא שצריך להכות וזה מגיע לבית הספר ואולי אפילו לילדים של הילדים.
אלימות לא באה בתורשה אך הכל תלוי בחינוך שהילדים מקבלים.
למרות שמאוד קשה לנשיםלילדים לספר שהאבהבעל מכה אותם חייבים ללמד אותם לנהוג אחרת ולספר.
אם לא יספרו הילדים או האם יכולים להגיע לבית חולים ובמקרה הכי גרוע לבית קברות.

לדוגמא: לפני חודש בערך, באשדוד, בעל רצח את אשתו והתאבד והילדים נשארו לבד. כל זה… המשך לקרוא

הפלות

הפלות – הנשק האחרון והפתרון הסופי להריון הבלתי רצוי. בזמן האחרון עלה נושא זה לכותרות בזכות הלגיטימציה שרכש בעשרים השנים האחרונות. אינספור מאמרים, כתבות ואפילו ספרים נכתבו על הנושא ובחנו אותו מכל כיוון אפשרית, וגם בפינות האפלות ביותר שלו, והכל כדי לתת תשובה חד משמעית ומקובלת על הרוב לשאלה האם לאסור הפלות?

מצד אחד, התשובה נראית ברורה, לתת לגיטימציה להרג שכזה? בטח שלא, ובישראל, הרי זה כל כך לא מתאים לנו כעם שכל כך חם ומפרגן. לתת להיתר שכזה צידוק חוקי זה כמו לתת לרצח צידוק כזה. לא הגיוני שהמדינה לא תאסור רצח, ולא סתם רצח, אלא רצח שבו לקורבן לא ניתנת אפילו הזכות להגן על עצמו, על חייו, להגיד משהו להגנתו. כן, אולי גם לו יש משהו להגיד, סך הכל זה גם העתיד שלו ולא רק של האם, בעצם זה יותר הגורל שלו משלה, חייה של הנערה תלויים בהפלה רק באופיים אך החיים שלו תלויים בהפלה במלוא מובן המילה, בשבילו זה ממש עניין של חיים ומוות. אין אנו יכולים לשחק אלוהים ולהחליט מי יבוא לעולם ומי לא. זהו שינוי באיזון הטבעי הכל-כך עדין של כדור הארץ. אבל נעזוב את המוסריות לרגע, שכן אפשר "ללעוס" נושא זה לעד, ונצא מנקודת הנחה שאיסור כזה הוא מוסרי, זה לא הופך את ההפלה… המשך לקרוא

עבודה בקורס: עקרונות בהתנהגות

שאלה 1
תוכנית למניעת האלימות בקרב בני נוער:
"די לאלימות"
א)העברת יום מיוחד בכל בתי הספר של פרויקט "די לאלימות" שבמסגרתו יוקרן סרט
שמבטא את האלימות מנקודות מבט שונות ותוצאותיה.
לאחר מכן ייערך דיון בקבוצות קטנות ובו יעלו קטעים מהסרט שקדמו לקטע האלימות
ובו תנסה הקבוצה לתת פתרון אחר לבעיה המוצגת ללא שימוש באלימות כפתרון.
בהמשך היום תנתן לכל כיתה משימה לצלם סרטון קצר בנושא רלוונטי מהחיים, כרצונם,
ולפתור אותו.

התוצאות שרוצים להשיג בדרך זו היא להביא את הנוער לפתח גם מחשבה שונה
ולתת פתרון לבעיות קונקרטיות תוך כדי התעלמות מאפשרות האלימות כאופציה של
פתרון. וגם להביא אותם לראות את האבסורדיות שבמצבים ו"איך אנחנו נראים" כאשר
אנו פותרים קונפליקטים באלימות.
נשתמש בגישה הקוגניטיבית שטוענת כי ההתייחסות לפלט ולקלט בתהליך הלמידה אינו
מספיק וכי יש להתייחס למה שקורה בתוך מוחנו, אותה "קופסה שחורה". לדוגמא: על פי
תאורית הגשטלט הלמידה הוא תהליך של שינוי בתפיסתנו שיכול, אך לא בהכרח, יביא
לשינוי בהתנהגותנו.
על פי תאורית הגשטלט, מאפייני למידת התובנה מורכבים מארבעה שלבים:
1. מטרה.
2. חשיבה מאומצת.
3. הפתרון "צץ" בפתאומיות.
4. ביצוע הפתרון מיד וללא בעיות.

על מנת שתהליך למידה יפעל על ידי חשיבה מאומצת של הנוער, ביום העיון תועבר
משימה בין הכיתות, להכין סרטון קצר בנושא ולפתור אותו. כך שהנוער… המשך לקרוא

צ\'אט
  • בני זונות
    שתקו ישרמוטות אני אזיין את אמא שלכם
    7 June 2017
  • בחור לעזרה
    ספורט
    2 April 2017
  • בחור בצרה!
    צריך להגיש עבודת בגרות עיונית בספורט בעוד יומיים!יש למישהו או מישהי? אשמח לעזרה
    26 March 2017
  • עזרה דחוףףף
    תקשיבו, אני בכיתה ז וגם אני קיבלתי להכין את העבודה הזו והכל כבר יש לי ואני לא מצליחה לחשוב מה המסר בסיפור! מישהו יודע אני אשמח שיגיד לי תודה
    25 March 2017
  • fairy tail
    hihi
    21 February 2017
  • boujee
    ey gurr lemme get yo numba
    15 February 2017
  • עידן
    שלום כולם אני עידן ואני עבודה על הספר הזה גה ספר מאוד מעניין שאנו לומדים עליו בבית הספר כל הכבוד למי שיצר את העמוד ותודה ממש הצלת אותי
    23 January 2017
  • דילדו
    דילדו
    24 December 2016
  • DRAGON LORE
    DRAGON LOREEEE
    21 December 2016
  • מה כפת לך
    מממממממממממממממ
    3 December 2016
Your Shout