פוסט: עבודה בספרות על ”סודות נעורים” -כיתה ז’

משימות

1) קראו את הספר סודות נעורים מאת חני נחמיאס
2)כתבו את תקציר הסיפור (כל פרק)
3)רשמו על כל אחת מהדמויות המרכזיות בסיפור דוני ,גיא ,מור ומאי :
א.מה מאפיין כל דמות?
ב.מה דעתכם על כל אחת מהדמויות?
ג. עם איזה דמות הזדהתם

פרק1: מור מלכת האמבטיה

הספר מתחיל בסיפור על ילדה בשם מור המתכוננת ליציאה בשישי. היא שקועה באמבטיה בעודה מקבלת נזיפות מהוריה על כך שאין מים בישראל, אין מספיק כסף לחשמול ועוד נדנודים. הטלפון צלצל ומור ניחשה שזה בשבילה. היא יצאה מהאמבטיה ואחותה רוני כבר נתנה לה את הטלפון. היה זה גיא בטלפון. הוא הודיע למור שהוא יגיע ב 8:00 לאסוף אותה. מור התלבשה יפה והתכוננה לצאת. היא לקחה כסף מהוריה . כאשר היא יצאה היא פגשה את גיא והם הלכו.

פרק2: דוני הילד מאמריקה

דוני הגיע רק השנה לכיתתה של מור מאמריקה. הוא סיפר שההורים שלו התגרשו ושאבא שלו נשאר באמריקה והוא חזר לארץ עם אימא שלו ועם אחיו הקטן שי. את אימא שלו אף אחד לא ראה ולא הכיר אף פעם.
דוני לא היה ממש מקובל אך קיבל את התדמית של ”הילד מאמריקה” . הוא דיבר עברית יחסית טובה אך ערבב עם אנגלית. דוני היה שכן של מור וככה הם בעצם התחילו להיפגש יותר. עם הזמן דוני הפך ליותר ויותר פופולארי בעיקר בספורט וכולם נדהמו מהידע הרב שיש לו בכדורסל.

פרק3: כמה הורים יש למאי?

למאי היו הכי הרבה הורים ואחים. אבא שלה התחתן שוב ונולדו לו עוד שני ילדים וכך גם אימא שלה שהתחתנה שוב ונולדו לה עוד שני ילדים. למאי יש שישה אחים וארבעה הורים.יש לה גם עשרות בני דודים ועשרות סבים. בבית שלה תמיד יש הרבה ילדים והרבה בלגן. מאי היא ילדה מאוד חברותית מאוד והיא הילדה הכי אהובה בשכבה. מור היא החברה הכי טובה של מאי והן תמיד יחד. יום אחד מור באה אליה וזכתה לקבל פנים גדולה: התנפלות מסיבית מצד כל האחים של מאי. המשפחה של מאי תמיד הייתה בלגניסטית ולא מסודרת אך בכל זאת מור אהבה לבוא אליה. מור ומאי נכנסו לחדרה של מאי וגם שם כצפוי לא היה הכי מסודר שבעולם. הן שיחקו במחשב ודיברו עד שמור שאלה: ”איך דוני בעינייך?
פרק4: פתק אהבה מגיא

באמצע שיעור היסטוריה עם המורה צילה קיבלה מור פתק שבו היה כתוב: ”מת עלייך” . מור ישר זיהתה את כתב ידו של גיא והתרגשה נורא. מאי פנתה אליה אך צילה שמה לב לזה ושלחה אותן החוצה אך מאי משום מה תחמנה את המורה ורק מור יצאה החוצה. מור שמחה לצאת החוצה ולקרוא שוב את הפתק , היא שמה לב שגיא מחזר אחריה. הוא מצלצל פעם ביום (אפילו פעמיים) , הוא מזמין אותה לצאת ונפגש איתה הרבה. הוא שאל את מור על הפתק ומור הכחישה בצחוק ולאחר שהבינה שגיא רציני התחילה לצחוק עוד יותר מה שהדהים את גיא.

פרק5: הצגה 1

מור חזרה מהספרייה בדיוק כשגיא צלצל והזמין אותה לסרט. היא הסכימה והם קבעו לערב.
גיא ומור נהנו מאוד מהסרט ואפילו והרגישו ממש בנוח להחזיק ידיים כמו זוג. בדרך חזרה הפתיע גיא את מור כאשר הציע לה לצאת איתו . מור התחילה לצחוק ואמרה בביישנות שיש לה חבר אך בסוף מור הביעה את רגשותיה – הם התחילו לצאת וחזרו הביתה עם היד על הכתף. הם נאלצו להיפרד אך לפתע הבחינו בדוני. גיא לא שמח לדעת שדוני גר קרוב למור כי גיא הרגיש שדוני הוא יריב שמאיים על מעמדו בכיתה ועל הפופולאריות שלו בכיתה. ”בעיניי הוא דווקא מדליק”- אמרה מור. היא עשתה טעות. גיא התעצבן נורא . אך לבסוף נפרד ממור בנימוס ונתן לה נשיקה.

פרק 6 : משחק הכיסאות

בתחילת השנה הגיעה מור לבית ספרה והתכוננה להחלפת סדרי הישיבה היו נהוגים בכל תחילת שנה. אצל מור בכיתה עדיין ישבו בקבוצות . מור ידעה שמאי , חברתה הטובה שומרת לה כל שנה מקום לידה ולא דאגה. מאי עוד לא ממש דיברה עם גיא, הם לא היו זוג אך לאחר כמה חודשים הם הפכו לזוג הראשון בשכבה. כדי לשנות את סדר הישיבה בכיתה הכינו התלמידים פתקים ונערכה הגרלה. מור ישבה ליד גיא ,דוני ,טל ואורי. היא אמנם לא ישבה ליד מאי אך נשארה בקרבת מקום.מור נהנתה מאוד מחברתו של דוני מה שהכעיס מאוד את גיא שבחר להתעלם אל לא יכל להכחיש את כעסו.גיא דוני ומור לעסו מסטיקים בשיעור וגיא לא יכל לסבול את העובדה שדוני נהנה עם מור , אז מור נתנה לו בעיטה ברגל וגיא אפילו הוציא צעקה קטנה. המורה ניגשה אליו לברר אך כצפוי הצליח להמציא תירוץ משכנע.

פרק7: בוחן פתע

למחרת גיא לא הגיע לבית הספר והשיעור התחיל בלעדיו.
השיעור הראשון היה אנגלית עם המורה דניאלה. דניאלה נחשבה למורה מעצבנת בכל בית הספר והתלמידים לא אהבו אותה כלל. היא נכנסה לכיתה של מור והודיעה לתלמידים בחיוך : ”בוחן פתע”.
הבוחן היה על נטיית פעלים בהווה.
מור קצת התרגשה כי היא לא שלטה היטב בחומר אך נשארה אופטימית. היא ראתה כיצד דוני עושה את הבוחן בזריזות וללא כל קושי . היא שמה לב שדוני מנסה לעזור לה ורוצה שהיא תעתיק מהדף שלו. המורה חשדה בשניהם אך הפסיקה לחשוד וביקשה מהתלמידים למסור לה את הדפים.
לאחר השיעור מור הודתה מאוד לדוני והסביר לה שבלשון היא הייתה עושה את אותו הדבר. הם הלכו ביחד הביתה תוך כדי כך שדוני קנה למור שוקולד.

פרק8: הבחירות למועצת התלמידים

כל שנה היו מערכות שלמות של בחירות למועצת התלמידים. סיסמאות וסוגים שונים של תעמולה הופצו בכל בית הספר ואווירת בחירות הייתה באוויר.
גם מור הכינה כרזת בחירות משכנעת ומושקעת (אבא שלה עבד במשרד פרסום) ורשימה של מלא הבטחות שהיא מתחייבת לקיים. גם מאי ודוני הכינו סיסמאות בחירות. מאי חילקה סוכריות לכולם ודוני הוציא קמפיין חדש נגד אלימות. גיא לא אהב את מועצת התלמידים וחשב שזה מטופש , לכן הוא לא השתתף בכל נושאי התעמולה וכמובן לא הגיש מועמדות. מור התעמתה עם גיא על הנושא אך לשווא. מור סך הכול רצתה את התואר של נציגת מועצת התלמידים וחלומה התגשם לעומת עמדתו של גיא.

פרק9: סיפור בספרייה

כמו תמיד באה מור לעבודה בספרייה. הספרנית לאה שהייתה חברת משפחה ותיקה של מור בירכה אותה לשלום ועזרה לה למצוא את הספר שהיא צריכה. היא גילתה שהיא צריכה להתחלק בספר עם דוני. היא ניגשה אליו ואמרה לו שלום. הם התחילו להיעזר אחד בשני ועשו ביחד את העבודה. היא שמה לב שגם גיא נמצא בספרייה כשהוא קיבל הערה על רעש. הוא ניגש אל מור ואל דוני וישב לעבוד איתם.גיא היה ממש לחוץ מכך שדוני ומור יושבים יחדיו והפיל את הכיסא שלו מה שגרם לרעש ולהערה נוספת מהספרנית. דוני הלך לשירותים בזמן שמור התווכחה עם גיא. מור שמה לב שגיא ממש לא סובל את דוני וניסתה להגן עליו בכל דרך אפשרית. גיא עזב את הספרייה בזמן שמור נשארה עם דוני. הם סיימו את העבודה ביחד ונפרדו לשלום. שמור יצאה מהספרייה היא ראתה את גיא מחכה לה . היא ניגשה אל גיא והוא פנה אליה ראשון .
-מה זה היה צריך להיות?
-מה עשיתי? סך הכול עשינו ביחד עבודה בהיסטוריה!
גיא ומור התחילו לריב וכל אחד השמיע לשני את הטענות שלו. מור התעצבנה על גיא בגלל הקנאה שלו והשנאה שלו כלפיי דוני. היא המשיכה לעמוד על שלה והסבירה לו למה נארה בספרייה. גיא נרגע מעט אך עדיין חיפש סיבות לאושש את טענותיו. הם נפרדו בזעם ואפילו לא אמרו שלום.

פרק 10: פער הדורות

מור חזרה הביתה מעוצבנת מתמיד – היא טרקה את הדלת והסתגרה בחדרה. מאי צלצלה למור בדיוק כאשר היא נכנסה.
מור סיפרה לה על כל בעיותיה המשפחתיות , אך מאי במקום לנחם אמרה לה בדיוק את ההפך והגנה על כל האנשים שמור חושבת שבגללם מצב רוחה ירוד. מור די כעסה אך לא היה לה אכפת , היא הייתה כה מעוצבנת ששום דבר לא עניין אותה. מאי החליטה לבוא אל מור וטרקה את הטלפון במהירות. מור הייתה בדיכאון אדיר- היא הדליקה את המערכת שלה בקול רם והתחילה לשיר לפי המנגינה . התגובות לא איחרו לבוא. אימא שלה נזפה בה והריב שלהם התפתח עד כדי דמעות. אימא של מור גם כעסה עליה שחדרה לא מסודר וחברה צריכה להגיע אליה. מאי הגיעה והיא ומור הסתגרה בחדר. הן החליטו לצאת . הן יצאו לגינה ומור יצאה סוף סוף מהדיכאון , אך עדיין חשבה על רעיונות כמו לברוח מהבית לאילת. היא העלתה חלומות שונים כמו שינה על חוף הים אך בסוף הפסיקו וחזרו הביתה.

פרק 11: טיול משפחות

בשבת היה אמור להתקיים טיול משפחות בכיתה של מור התרגשה נורא מהמחשבה על טיול שיוציא אותה קצת מהשגרה והדיכאון שעבר עליה בימים הקודמים.
מור הגיעה עם כל המשפחה שלה וראתה את גיא עם משפחתו גם הוא . גם המשפחה של מאי הגיעה –בתוך מיניבוס מסחרי . כל ההורים שלה וכל האחים שלה יצאו למגרש החנייה בכמויות אדירות. גיא הציע למור להצטרף אליו לנסיעה ומור דווקא די שמחה במחשבה על נסיעה ללא אחותה הקטנה רוני , אך כאשר ראתה את כלבו של גיא התחרטה. כאשר קראו את שמות המשפחה כדי לוודא שכל המשפחות הגיעו , מור שמה לב שמשפחתו של דוני לא הגיע (מור קיוותה לראות את אימו סוף סוף).
מסלול הטיול היה די מגוון והוא כלל צעידה בנחלים מלאי מים , סיור במערות נטיפים, ארוחת בוקר בחיק הטבע ובסוף מופע הפתעה
הטיול התחיל בהצלחה עם הרבה מצב רוח והרבה אוכל. כולם הקשיבו בריכוז למדריכים . כל ההורים הביאו הרבה אוכל לכל הילדים שלהם . כל משפחה הביאה מאכל משפחתי אחר. גיא כיבד את מור בפרוסת עוגה של אימו ומאי כיבדה אותו בג’חנון וברסק עגבניות. הטיול צוין הצלחה מלבד הסוף . מסתבר שההפתעה בסוף הייתה של שרה המחנכת וצילה המורה להיסטוריה בסדרת שירי ארץ ישראל בליווי אקורדיון.

פרק 12 : יום ספורט מתוח במיוחד

השבוע שלפניי יום הספורט נראה חגיגי מאוד. ההכנות היו בעיצומן והמתמודדים התכוננו לתחרויות והתאמנו על סוגי הספורט שבחרו. גיא נרשם לתחרויות הקפיצה לרוחק ודוני לא החליט עדיין לאן להירשם. בסוף דוני נרשם לאותה תחרות שבה גיא משתתף אך גיא לגלג עליו והתנשא מעליו. כל התחרויות היו מעניינות ומהנות חוץ ממרוץ השליחים שנהרס בגלל שלשיר נתפס השריר.בתחרויות הקפיצה לרוחק המתח בין גיא לדוני התחזק והפער ביניהם הצטמצם. לבסוף דוני ניצח את גיא וגיא שלא היה מוכן לשאת בהפסד לא לחץ את ידו של דוני בסוף התחרות. גיא גם כעס מאוד על מור שמחה כאשר דוני ניצח.

פרק 13: שיחת בנות

מאי באה לישון אצל מור. מאי סיפרה למור שפגשה את דוני בכניסה לביתה ושהם שוחחו . מור הסתקרנה. מאי דיברה על דוני המון ואמרה עליו שהוא מקסים. מור חשדה שמשהו קרה.
מאי שיבחה אותו מאוד ואפילו דיברה על כך שגיא מנסה להרגיז אותו. מור ישר הגנה על גיא אך מאי לא התרשמה. בדיוק אימה של מור קטעה את השיחה וקראה לבנות לאכול. כאשר הן סיימו לאכול הן חזרו לחדר לשוחח. כאשר כיבו את האורות הן התחילו לדבר . מאי סיפרה למור שיצאה עם אחיה לגינה במכוון כי ידעה שדוני נמצא שם . הם התחילו לדבר על האחים הקטנים שלהם ועל העלייה לש דוני ארצה. בסוף מאי סיפרה שהיא ודוני קבעו ללכת לסרט . מאי סיפרה למור שהתיידדה עם אחיו של דוני. מאי סיימה את השיחה והלכה לישון.

פרק 14: כבר לא תהיה לי תעודה משעממת

מור כל שנה הייתה מביאה תעודה מצליחה הביתה ואחותה רוני אפילו הייתה אומרת שהתעודה שלה משעממת. עם המעבר לחטיבת הביניים מור הייתה צריכה להשקיע יותר בלימודים – משהו שלא עשתה. התוצאות לא איחרו לבוא. באנגלית מור קיבלה את אחד הציונים הגרועים שקיבלה אי פעם .גם מאי לא קיבלה ציון טוב אך הייתה יותר אופטימית ממור. מור הייתה בדיכאון ובסוף היום לא רצתה לדבר עם אף אחד אך דוני ניגש אליה והציע לה ללוות אותה הביתה. מור התחילה לבכות מרוב ייאוש. דוני ההמום חיבק אותה בלי לומר כלום והם נשארו חבוקים באמצע הרחוב.

פרק 15 : צביטה של קנאה

אחר הצהריים מאי צלצלה למור וסיפרה לה בסוד שהיא ודוני נהפכו רשמית לזוג . מאי סיפרה למור על תהליך ההצעה של דוני ומור אפילו קצת קינאה . מור החליטה להתעלם וצלצלה לגיא היא סך הכול הספיקה לומר לו שלום ומה העניינים וניתקה . מור חשה מאוכזבת מעצמה. למחרת בבוקר מור קמה מוקדם והלכה לבית הספר מוקדם . מור שמה לב שדוני ומאי לא נפרדים לרגע (בדיוק ההפך ממנה ומגיא) .הם נראו מאוהבים וסירבו להיפרד , אין ספק שמור קינאה והתאכזבה מהקשר בינה לבין גיא .

פרק 16: דוני מסתיר משהו

הלימודים בבית ספרה של מור היו מלחיצים מאוד. דוני הציע לה ללמוד יחדיו למבחן הקרוב באנגלית והם קבעו להיפגש בביתה של מור אחר הצהריים. לפני בואו של דוני מור הייתה ממש לחוצה ומסיבה לא ברורה הסתרקה. הוריה החלו לתחקר אותה בקשר לילד ומור ענתה להם בלית ברירה. מור אפילו שמה את בוק הבת מצווה שלה בכוונה על המיטה כדי לוודא שדוני ידפדף בו אחר כך . דוני הגיע והוא ומור נכנסו לחדרה דל מור ללמוד . מור ראתה שדוני מגלה עניין בבוק שלה ואפילו החמיא לה שהיא יפה . הם התחילו ללמוד אנגלית ודוני הסביר למור את החומר שהיא לא מבינה. כשהם סיימו מור הציעה לדוני שבפעם הבאה הם ילמדו אצלו בבית אך הוא אמר : ” אצלי אי –אפשר” .
– למה ? שאלה מור.
-כי אי-אפשר . ענה דוני .
המשפט האחרון של דוני הדהד אצל מאי בראש הרבה זמן והיא הרגישה דוני מסתיר משהו .

פרק 17 : הזוג המלכותי – פרידה

מור עשתה זאת קצר וזריז .
– אני לא מרגישה שאני רוצה חבר עכשיו . אמרה מור
– כן אני מרגיש אותו דבר . אמר גיא .
הם נפרדו וכל אחד הלך לדרכו . מור קינאה במאי ודוני שנרוא מאוהבים מתמיד וחשה בודדה .
היא החליטה להתייפות למסיבה הקרובה וקנתה בגדים חדשים . היא גם הסתפרה ועשתה שינוי במראה שלה . מור נראתה נורא יפה וזה סוף סוף הוציא אותה מהדיכאון שהייתה שרויה בו.

פרק 18 : מסיבת פיג’מות למקובלים בלבד

שיר עשתה מסיבת פיג’מות ולא הזמינה את כולם . מור הוזמנה ושמחה לבוא למסיבה . ביציאה מן הבית שוב מור רבה עם אחותה רוני אך החליטה לוותר לה . היא הגיעה לבית של שיר והמשחק הראשון היה ”סולם האהבות” . כל הבנות בעיקר ענו על השאלות . באמצע המשחק נשמעה דפיקה בדלת – זה היה גיא בליווי דנה . מור הייתה בהלם שגיא שכח אותה כל כך מהר . מור קמה לשירותים. מאי באה לשירותים וניסתה להרגיע את מור . מאי עודדה את מור וביקשה ממנה שלא תשים לב לגיא ושתצא החוצה . מור הקשיבה לעצתה של מאי ויצאה החוצה . דנה סירבה להודות במשחק את מי היא אוהבת . מור ידעה שדנה מתכוונת לגיא אך כנראה לא רצתה להתוודות על כך . המשחק המשיך אבל גיא לא שיחק בו . הוא חשב שזה משחק מטופש . גיא קם וביקש לדבר עם מור . מור הסכימה . גיא הציע למור לחזור להיות זוג . היא הסתכלה עליו וענתה לו לשלילה תוך כדי שהיא מציינת את העובדה שגיא מצא לעצמו בת זוג חדשה – דנה . גיא הכחיש ואמר למור שהוא אוהב אותה . היא חייכה והם חזרו ביחד לסלון בעודם משלבים ידיים . הם התחילו לרקוד סלואו וגיא החמיא למור על התספורת החדשה שלה והמשיך לרקוד איתה.

פרק 19 : יום של אימא ובת

מור ביקרה אצל רופא השיניים עם אימא שלה וכשהם היו אמורים ללכת מור ביקשה מאימה להתפנק מעט וכצפוי אימא שלה לא עמדה בזה . הם הלכו יחדיו לבית הקפה , הזמינו קפה והתחילו לשוחח . הם דיברו על האנשים שישבו בבית הקפה . הם סיימו לשתות את הקפה ועברו בקניון הם עשו קצת קניות בקניון ובהחלט בילו בנעימים . מור אהבה מאוד את הימים של ”אימא ובת” . הן חזרו הביתה ומור זכתה להערה מעצבנת מאחותה רוני . אימא הכינה למור ולרוני אוכל והן ישבו לאכול בנעימים .

פרק 20 : מסיבה רטובה

כל שנה המסיבה של ליאור מהכיתה של מור עוררה התרגשות גדולה. ליאור היא בת יחידה והיא נולדה כתוצאה מנס . המסיבות שלה היו מוצלחות ביותר . ההורים שלה נשאו נאומים ארוכים בכל יום הולדת כשהם לא מפסיקים לבכות . לאחר מכן הם עוזבים את כל הילדים והמסיבה הייתה מתחילה . כל החברויות התחילו במסיבות של ליאור . במסיבות שלה יש את ההתרחשויות הכי גדולות . השנה המסיבה של ליאור הייתה בקאנטרי קלאב ורחצה לילית הובטחה לכולם . מור רצתה לקנות בגד ים חדש אך אימה התנגדה לכך .בסוף מור יצאה עם מאי לקנות בגד ים . היא חזרה הביתה והשוויצה בפני אימה על בגד הים החדש שלה .

פרק 21 : נשיקה אמיתית

יום המסיבה הגיע. בבית הספר דיברו אך ורק על הנושא הזה. כולם התכוננו למסיבה הכי טובה בשנה והתרגשו מאוד. גיא ומור הגיעו ביחד למסיבה . הפעם הנאום של ההורים של ליאור לא היה ארוך והם עזבו מוקדם יותר . בזמן המסיבה כולם התחילו לרקוד ובזמן הריקוד מור שמה לב שדוני ומאי התנשקו – נשיקה אמיתית. לאחר שכולם הלכו מור ניגשה אל מאי בסקרנות ושאלה אותה איך היה. מאי לתדהמתה של מור ענתה לה ואמרה לה שזה היה טעים. מור התחילה לקנא
אך שמחה בשמחתה של מאי.

פרק 22 : גילוי של בוקר

בבוקר שלאחר המסיבה אביה של מור היה צריך לנסוע לחו”ל בענייני עבודה והוא הסכים שמור ורוני ילוו אותו. כול המשפחה נסעה מוקדם בבוקר לנתב”ג .בדרך מור ביקשה לעצור במאפייה כדי לקנות לעצמה בייגלה . במאפייה היא ראתה את הלא ייאומן – את דוני . הסתבר שדוני עבד במאפייה . מור התחילה לחשוב למה הוא עובד באמצע החופש . היא התחילה לחשוש . היא הבינה שכנראה משהו קרה שדוני צריך לעבוד כל כך מוקדם בבוקר .

פרק 23:
תעלומה סביב הבית של דוני

כשדוני נכנס לכיתה הוא התנהג כרגיל בלי שום חריגה . הוא לא החליף מילה עם מור כדי שמאי לא תגלה , אך מור ידעה שמשהו לא כשורה . המשפט שהוא אמר לה כשהיא הציעה לו ללמוד בביתו למבחן באנגלית . ”אצלי אי אפשר” – המשפט הזה לא הניח למור . דוני לא נראה עני וגם מור חשבה ככה . היא חשבה שכל מי שבא מאמריקה לא עני , אך אין זה כך .
היא החליטה לבקר בביתו של דוני . היא הגיע לדירתו וצלצלה בדלת . שי אחיו הקטן ניגש לדלת . הוא שאל מי זה ומור ענתה לו . היא לא קיבלה תגובה אך שמעה את דוני מתלחש עם שי אחיו הקטן .
– דוני לא בבית . אמר שי .
מור ידעה שמשהו מוזר קורה והיא גם ידעה שדוני בבית . היא שקעה במחשבות ולא הפסיקה להסתכל על הדירה של
דוני מחלון חדרה .

פרק 24 : גיא בסוד העניינים

מור פתחה את ישיבת מועצת התלמידים בגאווה על יצחונה . הישיבות עסקו בעיקר בשינויים שדוני ומור רצו לבצע בבית הספר . גיא די זלזל במועצת התלמידים אך חיזק את מור ועודד אותה . מור החליטה לספר לגיא על דוני וגיא לתדהמתה גילה עניין בכך . הוא לא כעס על דוני יותר והפסיק לשנוא אותו כל כך . גיא אפילו הציע למור רעיון חדש לגלות מה קורה בביתו של דוני והם קבעו להיפגש בגינה .

פרק 25 : אלימות בתוך המשפחה

ביום המשפחה הילדים עשו תערוכת ציורים בבית הספר וכל ההורים הוזמנו לראות את התערוכה . מור הייתה גאה בציור שלה וכך כל השאר . החלק הכי מעניין בתערוכה הייתה ההרצאה שהעבירה אימא של דוני בנושא רפואה משלימה . מור זכתה לראות סוף סוף את אימו של דוני וגילתה שהיא אדם נחמד במיוחד . היא לא הבינה למה דוני מתעקש כל כך להסתיר אותה . היא וגיא שקעו במחשבות . מאי אף פעם לא הזכירה את אימא של דוני אבל התייחסה אליה כאל אדם שהכירה כל חייה . כנראה כך היה . עוד הפתעה ציפתה למור. אביה הכיר את אימו של דוני . הם היו יחד בצבא בחיל האוויר . בדרך הביתה במכונית אבא של מור לא הפסיק לדבר על אימו של דוני . הוא סיפר גם על אביו של דוני והוא אמר משהו שהותיר את מור בהלם. ”שמעתי שהיו לה עם בעלה צרות איומות . אומרים שהוא הכה אותה” – אמר אבא של מור . מור הייתה מזועזעת . מור שיערה כל מיני מחשבות . היא לא יכלה לדמיין שדוני היה עד לכך שאביו הכה את אימו . ללא ספק ידיעה זו היממה אותה .

פרק 26 : חתול שחור

מור שמה לב שמאי הייתה די עצובה בזמן האחרון . היא שמה לב שהיא דיברה עם דוני בהפסקות בשקט וכנאה הם הסתירו משהו . היא וגיא חשבו לעצמם מה עובר על מאי ועל דוני . מור החליטה להתקשר למאי . היא זכתה לנאום מאחיה הקטן שבישר לה בתקיפות שהיא לא נמצאת . היא התאכזבה ועזרה לאימה לסדר את השולחן . היא החלטיה להתקשר שוב למאי . היא גילתה שמאי חזרה ושהיא בחדרה עם דוני . אחיה של מאי לא נתן לה לדבר עם מאי ומור כבר התייאשה . היא לא ידעה למה מאי ודוני לא נפרדים אחד מהשני ועל מה הם מדברים כל כך הרבה זמן . מור התקשרה בפעם האחרונה הפעם אימא של מאי ענתה . מאי לא הייתה בבית היא הייתה אצל דוני והפעם מור כבר לא ידעה על מה לחשוב . היא התחילה לחשוב שוב על כך שאביו של דוני הכה את אמו וההשערות שלה על נושא זה התחזקו כשהתחילה לחשוב על פעילותו המוזרה של דוני כנגד האלימות .

פרק 27 : הסוד של דוני

מור באה אל מאי להתכונן למבחן בגיאוגרפיה.
מור ניצלה את זה כדי לשאול למה היא ודוני עצובים כל כך . מאי סיפרה לה שאבא של דוני רוצה לחזור לארץ . היא סיפרה שדוני עצוב מכך ושהוא שונא את אביו . מור שאלה את מאי אם היא יודעת שאביו של דוני הכה את אימו . מאי הייתה המומה מכך שמור ידעה את זה . היא איששה את חששותיה . הם שקעו במחשבות וישבו בשקט המון זמן .

פרק 28 : ילדי שמנת

מור סיפרה לגיא על כך שאביו של דוני מכה את אימו .
גיא ההמום הקשיב לסיפור . הם התחילו להבין מדוע דוני עובד במאפייה . כנראה אין למשפחתו כסף . גיא פרגן לדוני והתחיל לחבב אותו עם הימים . הוא ומור הלכו לאכול פיצה ולא הפסיקו לחשוב על דוני .

פרק 29 : הבויז

כל הבנות בשכבה העריצו להקת בשם בויז . הבנים לא אהבו אותם אך הבנות אהבו אותן מאוד . הבנות התכוננו ליום שבו הם יופיעו ב אם – טי – וי . נועה החנפנית , מהכיתה של מור ארגנה מסיבה בביתה ביום ההקרנה שלהם ב אם – טי – וי . הבנים חיפשו דרכים להציק לבנות וארגנו מסיבה משלהם . הם גרמו לבנות להאמין שהם יזמינו חברות שלהם מהצופים. מאי ממש נלחצה . מור ניסתה להרגיע אותה אבל מאי דימיינה את דוני בחברת אחת הבנות מהצופים . ביום המסיבה הבנים באו להציק לבנות בביתה של נועה . הם צלצלו באינטרקום והפריעו להן לראות את המופע . הבנות בתגובה לגלגו על כך שהבנות שהם הבטיחו שיבואו נשארו בבתיהם כי הן רצו לראות את המופע של הבויז .

פרק 30 : ליל סדר מורחב

גיא הזמין את דוני לטיול ג’יפים עם משפחתו בפסח ואבא של מור הציע לה להזמין את משפחתו של דוני לליל הסדר ביחד איתם . כנראה אבא של דוני לא היה צפוי להגיע בפסח . המשפחה של דוני נענתה בחיוב ומור שמחה מאוד . גם מאי חגגה ביחד עם משפחתה את ליל הסדר – סך הכול 20 איש .
ליל הסדר עבר בהצלחה . דוני ומור באו בסוף הארוחה לבית של מאי לראות את הסדר שלהם אבל זה רק התחיל . הם הגיעו בדיוק כשחיפשו את האפיקומן . כל הבית היה בלגן והילדים רצו בכל מקום . מור , מאי , דוני וגיא נעשו ממש חבורה. הם בילו הרבה ביחד . יום אחד הם ישבו יחד על ספסל ודוני סיפר להם על המצב העגום בביתו . הם דיברו ודיברו ומאי תמיד מצאה את הדרך לעודד את דוני. החופש בגדול עמד להתחיל ומור החליטה לעבוד בחופש . היא פרסמה מודעת בייביסיטר והחליטה שהיא תצא להרוויח כסף.

פרק 32 : תוכניות לחפש הגדול

החופש הגדול עמד בשער וכל אחד תכנן תוכניות . גיא עמד לנסוע לקיבוץ ומור עוד לא ידעה מה תעשה . אימא של דוני רצתה לשלוח אותו לאבא שלו לאמריקה יחד עם אחיו שי . דוני לא רצה לנסוע. הוא כעס על אביו אך התגעגע אליו . מצד שני הוא חשב על אימו שתתגעגע אליו ושתאלץ לעבוד בחופש. מור שאלה את דוני אם אביו גם הרביץ לו אבל דוני ענה לשלילה . מאי כרגיל הצליחה לעבור לנושא יותר שמח . היא סיפרה שהאימא הביולוגית שלה בהריון . הם התחילו לדבר ולתכנן את התוכניות שלהם לחופש .

פרק 33 : חצי קיץ אצל אבא וחצי אצל אימא

אבא של גיא התנדב להסיע את גיא מור , מאי ודוני ללוות
את דוני לשדה התעופה . דוני התרגש ואימו עוד יותר . הם נפרדו מדוני ואיחלו לו להנות .

פרק 34 : הסיפור עוד לא נגמר

כשכולם חזרו מאי הציעה למור לבוא אליה. היה זה מקרה נדיר שבביתה של מאי לא היה אף אחד . הם הדליקו את הטלוויזיה ב אם – טי – וי ומאי השמחה התחילה לרקוד . באותו זמן צלצל הטלפון . היה זה דוני. מור ענתה.
מור לא שמעה כל כך טוב אך הבינה שמדובר בדוני . הוא לעומתה חשב שמדובר במאי .
בשיחה דוני אמר לה שהוא לא טס וביקש ממנה לא לגלות לאימא שלו. מור סגרה את הטלפון.

-מי זה היה ? שאלה מאי.
– טעות במספר . ענתה מור .

משימה ב’

המאפיינים של הדמויות הם :
1. מור – ילדה מן המניין שמתמודדת עם קנאה לחברתה הטובה וחברות משונה עם חברה שלה . היא הדמות המרכזית בסיפור והיא מספרת אותו בעצם.
2. מאי – חברתה הטובה של מור. בעל משפחה גדולה והרבה חברים . בסיפור היא חברה של דוני והיא עוזרת לו להתמודד ברגעיו הקשים .
3. גיא – החבר של מור . ילד מקובל בחברה שבהתחלה קינא בדוני בגלל קרבתו למור אך בסוף למד לחבב אותו. הוא בעל חברות מוזרה עם מור אך הוא אוהב אותה מאוד .
4. דוני – ”הילד מאמריקה” . דוני עלה לארץ עם אימו הגרושה ועם אחיו שי . בסיפור הוא החבר של מאי. היא עוזרת לו לשכוח את הדברים הקשים שקרו במשפחתו.

ב. דעתי על הדמויות :

מור – לדעתי מור היא ילדה חביבה בעלת דעה עצמאית חזקה . היא עומדת על שלה ויודעת לפרגן לעצמה ולחברים .
2. מאי – ילדה חמודה שיודעת לתת עצות, לעודד אנשים , להיחלץ ממצבים קשים . מאי נורא אופטימית בסיפור וללא ספק היא ילדה חזקה .
3. גיא – ילד שתלטן ודי רגיש. הוא מוכיח בסיפור את העובדה שהוא אוהב את מור . הוא מצליח להשתנות בסיפור בנוגע לעמדתו בקשר לדוני .
4. דוני – ילד בעל חיים קשים ומציאות קשה , הוא עומד באתגרים בישראל ומוכיח לכולם שהוא יכול להיות חבר מעולה .

ג . אני מזדהה עם מור. מור היא ילדה רגילה בעלת חיים שגרתיים שמתחילה להבין מה זה לקנא , מה זה לעבוד בבקרים ורואה בעיניה סבל של אחרים . היא תמיד מנסה לעזור ונשארת חזקה . היא עומדת על שלה ומנצחת בהכל. בעצם כל אחד יכול להזדהות עם מור כי היא ילדה שאין בחייה דבר בלתי שגרתי .